(TrendinG) Allahuakbar...Rumah Hangus Dijilat Api, Kanak-Kanak ini Tumpang Lampu McDonald utk Ulangkaji Pelajaran

loading...
" Rumah hangus terbakar, tinggal sebatang kara...bkn soal rasa selesa, ini soal lebih baik berjuang daripada terus mengeluh....sabar adik, moga Tuhan sentiasa kuatkan hati... "

Allahuakbar...Rumah Hangus Dijilat Api, Kanak-Kanak ini Tumpang Lampu McDonald utk Ulangkaji Pelajaran...Kisah Adik yg Tak pernah Mengeluh Walaupun hidupnya diduga ujian yg derita....Sebarkan Semoga Adik ini mendapat Doa dari kita Semua..Aaminn..




RUMAH TERBAKAR,BUDAK TUMPANG LAMPU MCDONALD UNTUK BELAJAR 

Sedih melihat keadaan seorang kanak-kanak yang masih duduk di bangku sekolah terpaksa menumpang lampu sebuah restoran makanan McDonald.
Difahamkan dari sumber berkata kanak kanak berkenan terpaksa menumpang cahaya lampur restoran tersebut karena rumah mereka hangus terbakar api.
Gambar kanak-kanak yang telah dirakam di restoran McDonald di Manila, Filipina oleh Joyce Torrefranca menarik perhatian para media sosial di seluruh dunia.
Anak bernama Daniel Cabrera berumur 9 tahun itu sebenanya tidak sedar ketika gambarnya kami rakam,katanya
pastinya sesiapa pun yang melihat pemandangan sebegini sudah tentu akan menimbulkan rasa tersentuh hati,walaupun serba kekurangan itu bukanlah satu penghalang untuk anak itu belajar.
Daniel yang kemudiannya diburu  oleh media dari berbagai negara berkenaan mendedahkan, dia akan berusaha belajar untuk mengubah nasib keluarganya.
“berjuang lebih baik dari pada aku mengeluh “mungkin itulah kata yang terdetik dalam hati anak itu.
mcD2
loading...

0 Response to "(TrendinG) Allahuakbar...Rumah Hangus Dijilat Api, Kanak-Kanak ini Tumpang Lampu McDonald utk Ulangkaji Pelajaran"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close