(ViraL) Isteri Minta Kain Kafan Sebagai Mas Kahwin, Apa yg Dilakukan oleh Suaminya Amat Mengejutkan

loading...
“Saya minta mahar kain kafan, kerana ketika saya mati saya ingin kain kafan mahar dari suamilah yg akan membungkus dan menemani saya di kubur sampai akhirat..“

Dalam byk2 trend, rasanya trend nie dah boleh pasangan-pasangan kt Malaysia ikut..boleh lepas nie isteri minta batu nisan, keranda...apa pun, nawaitu setiap pasangan itu yg jadi keutamaan...SHARE Semoga Bermanfaat !



Mas kahwin merupakan hak seorang wanita kepada calon suaminya. Islam memberikan keistimewaan kepada Muslimah untuk mengajukan mas kahwin dan wajib dipenuhi oleh calon suami. Ketiadaan mas kahwin bisa membuat sebuah pernikahan tidak sah.


Oleh karena menjadi keistimewaan, Muslimah biasanya mengajukan hantaran berupa hal-hal yang dia sukai. Ada yang meminta emas, uang ,sejumlah barang unik, benda-benda berharga, dan lain sebagainya termasuk seperangkat alat sholat.


Berbeda dengan yang lainnya perkahwinan dari negeri jiran ini menjadi viral dilaman medi sosial kerana pengantin wanita meminta mas kahwin berupa kain kafan kepada calon suaminya. Sangat unik bahkan langka. Dan saat ditanya alasannya, wanita ini menyampaikan alasan yang mengejutkan.


“saya minta mahar kain kafan, kerana ketika saya mati saya ingin kain kafan mahar dari suamilah yg akan membungkus dan menemani saya di kubur sampai akhirat “.kata Ariyati yang telah sah menjadi isteri seorang laki-laki bernama Indra.


Meski menjadi hak dan boleh mengajukan permintaan apa pun sebagai mas kahwin kepada calon suami, kemuliaan seorang wanita, salah satunya, terletak pada mudahnya permintaan hantarannya.















loading...

0 Response to "(ViraL) Isteri Minta Kain Kafan Sebagai Mas Kahwin, Apa yg Dilakukan oleh Suaminya Amat Mengejutkan"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close