(ViraL) Gara-Gara Obses dengan Teh Campur Susu, Lelaki Kritikal Ketika Doktor Keluarkan Ketulan Misteri dari Ususnya...Jgn Terkejut Apa yg Doktor ini Berjaya Dedahkan !

loading...
"Setiap hari dia amalkan minum teh bercampur susu..orang kita pun, majoriti bila sampai mamak ata warung, semua nak ber susu...cuma, semua orang perlu tahu bahaya kalau obses terhadap susu...apa yg sy temui pada lelaki ini benar-benar buat jantung sy luruh....rupa-rupanya bukan ketulan saja yg sy jumpa, dalam perutnya juga ada ................ "

Gara-Gara Obses dengan Teh Campur Susu, Lelaki Kritikal Ketika Doktor Keluarkan Ketulan Misteri dari Ususnya...Jgn Terkejut Apa yg Doktor ini Berjaya Dedahkan !





Teh campur Susu


Untuk beberapa orang, teh susu yakni minuman favorit yang sangat diminati. Mereka menggunakan susu sebagai pemanis teh menukar gula. Gabungan pada teh dan susu membuahkan satu rasa yang unik tetapi masih lezat dan nikmat.


Tetapi perlu ketahui, minuman campuran teh dan susu itu nyatanya kurang baik.
Pertama ; Teh mempunyai banyak zat antioksidan yang bertindak singkirkan dampak radikal bebas yang beresiko untuk perkembangan sel.

Satu diantara senyawa antioksidan yang dipunyai teh yaitu catechin. Sedang susu mempunyai protein yang bernama kasein yang dapat menghambat kemampuan senyawa catechin pada teh. Walhasil, waktu teh diminum bersamaan dengan susu, manfaat antioksidan pada teh jadi kurang maksimal. 


Ke dua ; Bila diliat dari manfaat susu, susu yaitu satu diantara sumber kalsium yang bermanfaat untuk kesehatan tulang. Minum susu melalui cara teratur berarti membuat perlindungan tulang supaya selalu sehat dan kuat.


Sayangnya, teh juga mempunyai kandungan senyawa yang bernama asam oksalat. Senyawa itu bakal di keluarkan dari bersamaan dengan urin atau air kencing. Didalam tubuh, senyawa asam oksalat bisa berikatan dengan kalsium dan buat satu partikel yang umum dimaksud dengan batu ginjal.


Berapakah besar ukuran partikel itu bergantung seberapa besar keterikatan asam oksalat dengan kalsium. Bila terus menerus atau dalam jumlah besar tentu semakin besar juga partikel batu ginjal terbentuk. Makin sering konsumsi teh susu, makin besar juga kemungkinan terserang batu ginjal, terutama bila tak diimbangi dengan minum air putih yang banyak.


Nah, jadi tahu kan nyatanya minum teh susu dengan kata lain teh campur susu kurang baik untuk kesehatan bahkan juga dapat mempunyai dampak. Umumnya orang mencampurkan teh dengan susu hanya untuk menambah cita rasa.


Tetapi mereka tidak memahami atau mungkin saja kurang perduli pada resiko negatif yang disebabkan. Walaupun sesungguhnya, diakui atau tak, hal – hal yang diduga sepele sejenis ini jadi sangat mendukung terjaganya kesehatan tubuh.
loading...

0 Response to "(ViraL) Gara-Gara Obses dengan Teh Campur Susu, Lelaki Kritikal Ketika Doktor Keluarkan Ketulan Misteri dari Ususnya...Jgn Terkejut Apa yg Doktor ini Berjaya Dedahkan !"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close